Sunday, February 9, 2014

Hong Kong Part 2

Perjalanan dari HKIA ke HOtel Metropark, Mongkok is about 30-40 minutes kalau ambik bus and off peak hour. Kami pilih naik Bus City Flyer (A21) sebab murah and paling convenient sebab bus ni stop betul-betul depan Hotel kami. So, xperlu nk usung luggage naik MRT atau charter taxi yang agak mahal di Hong KOng nie. Direction ke Bus terminal di HKIA sila rujuk direction bawah nie.

Direction to Bus Terminal at HKIA
Useful info :

  • Bus City Flyer operate untuk destinasi HKIA ke/dari City Centre. 
  • Sila ambik Bus A21/N21/N21A yang akan melalui route nie (Lantau Link Toll Plaza, Hoi Lai Estate / AquaMarine, Sham Shui Po (Nam Cheong / Fu Cheong), Tai Kok Tsui, Prince Edward, Mong Kok, Yau Ma Tei, Jordan, Tsim Sha Tsui / Hung Hom Station.
  • Harga untuk per way adalah HKD 33/person.
  • Sila bayar guna Octopus Card
  • Bus ni Double Decker and tempat simpan barang di area bawah dan di bawah pengawasan CCTV yang terpapar dari skrin tempat duduk atas. So, korang ada peace of mind bila duduk atas bus sebab buleh monitor barang dari tempat duduk atas bus.
  • Bus ni akan buat announcement destinasi perhentian dan sila alert. Korang xperlu nk tekan loceng.

Alhamdulillah, we arrived safely kat Hotel Metropark, Mongkok. Feedback on hotel, memang selesa untuk family of 3 to 4 persons. Spacious place untuk ruang sembahyang dan untuk budak2 bermain. Toilet pon agak besar cuma view jer kurang menarik. Nearest MRT station adalah stesen Prince Edward dalam 5 minutes walk je dan environment sekitar Hotel pon ok. Hotel ada provide international adapter, free WIFI internet, dan water heater.



No comments:

Post a Comment